Terra Haarmode in Matrix Magazine

Matrix

Service van A tot Z

Terra Haarmode is al 15 jaar een begrip in Doetinchem en ook al 15 jaar een trouwe klant van Matrix.

 

Eigenaresse Jolanda Schut heeft bij het openen van haar salon van Matrix gekozen vanwege de persoonlijke benadering en de prettige begeleiding. “Toen ik voor het eerst met Matrix werkte, was het een klein merk met korte lijnen, dat chemie en finishing onder één dak had, wat heel handig was en is. Het merk paste dan ook goed bij de kleine, idealistische sfeer van mijn eerste zaak. Door de jaren heen zijn mijn salon en Matrix samen gegroeid tot professionele ondernemingen met veel aandacht voor de klant. Net als mijn salon is Matrix helemaal van deze tijd met een natuurlijk, groen imago. Dat pas perfect binnen mijn, op Biolage, gerichte salon die na de recente verbouwing een heldere, frisse en luxe uitstraling heeft”.

 

In 15 jaar tijd is Terra Haarmode vier keer van uiterlijk gewisseld, omdat Jolanda gelooft in de kracht van verandering en vernieuwing om de salon fris en spannend te houden voor zowel de medewerkers als de klanten. De laatste verbouwing was de meest ingrijpende tot nu toe, bedoeld om de salon een meer professionele uitstraling te geven die past bij de service en de kwaliteit die Jolanda met haar zes medewerkers verleent: “Tijdens mijn beginperiode als kapper ging het in de salon waar ik werkte voornamelijk om de meters maken: zoveel mogelijk klanten behandelen in een uur. Dat paste niet bij mij, omdat ik me al vroeg realiseerde dat het niet om de kwantiteit gaat maar om de kwaliteit. Aangezien ik de zakelijke kant van het kappersvak al op jonge leeftijd onder de knie had, ben ik al snel mijn eigen salon gestart, waarin persoonlijke aandacht voor de klant centraal staat, vanaf de binnenkomst tot aan het vertrek. Al mijn klanten worden van a tot z door één stylist geholpen om het persoonlijk contact te bevorderen. Het gaat bij ons om het totaalplaatje, niet alleen qua look, maar zeker ook qua service”. Na al haar jaren ervaring in de kappersbranche gaat Jolanda nog steeds met veel plezier naar haar werk, Ze blijft de lat steeds hoger leggen, ook voor zichzelf, zodat ze haar medewerkers kan laten profiteren van haar kennis. Daarom heeft ze zich ook ingeschreven voor het prestigieuze Nyenrode Business Program.

 

De reacties op de nieuwe look van de salon zijn unaniem lovend, wat blijkt uit het enthousiasme van de bestaande klanten en de komst van nieuwe klanten. De salon heeft aan de buitenkant een krachtige trendy uitstraling dankzij de stoere visuals van Design Pulse, terwijl de sfeervolle Biolage-visual, die een van de muren in de salon siert, de luxe, rust en service van de salon benadrukt. Op het gebied van marketing en advies is nog ruimte voor verbetering, zoals Jolanda zelf toegeeft, maar daar gaat ze samen met Matrix voor zorgen: “Elke keer als ik denk dat ik een product of een behandeling mis, komt Matrix met een antwoord. Dat is ook hun sterke punt: innovatie. De samenwerking is professioneel en gewoon goed. Ik ben dan ook een blije Matrix-klant”.

(bron: Matrix Magazine)